Arbetssökande


20130906-154232.jpg

Jahopp, snart är det dags att anmäla sig på Arbetsförmedlingen som arbetssökande då ja. Än så länge är jag dock föräldraledig fortfarande. Fram till den 25 november för att vara exakt. Men efter det räknas jag som officiellt arbetslös. Lite tungt att vara det (är inte van efter att ha haft mitt på det torra med jobb i 13 år), men jag hoppas att det ska gå bra att få nytt jobb så småningom. Söker redan för fullt, men det är inte massor att välja mellan varje vecka direkt. Hittills har jag sökt typ 24 jobb, varav tre som jag redan fått avslag på. Det verkar ju tyvärr vara många sökande på samma tjänster nuförtiden. Så konkurrensen är hård. Håll tummarna!

arbete

Kommentera

