Nytt pyssel på gång


20130906-153558.jpg

Nu när det är sämre väder är det mysigt att hålla sig sysselsatt med något pyssel hemma. Mitt nya projekt är tre lapptäckskuddfodral, som skall bli i exakt likadan stil som lapptäcket jag sydde i vintras. Om ni kommer ihåg hur det såg ut? Använder i alla fall tyg från ”Tilda” med rosor och prickar och ränder på. Tänkte Emma skulle få ha kuddarna inne i sittlektält ihop med täcket, och senare i sin juniorsäng när vi köpt en sådan. Det mesta sys såklart förhand av mig, förutom bakstycken och dragkedjor. Det ska min kära mor få hjälpa mig med, hon är ju ett riktigt symaskinsproffs. Kuddarna kommer att bli 50×50 cm stora och innerkuddarna tänkte jag shoppa på Jysk, de är billiga där.

20130906-153834.jpg

Kommentera

