Tysklandskryssning


20130810-152049.jpg

I år vill jag inte köpa någon onödig pryl till min dotter i födelsedagspresent, och pengar eller presentkort är så tråkigt att ge bort. Hon fyller 16 år nu på lördag. Jag vill istället bjuda med henne på en liten upplevelse, så hon kommer iväg på något mer roligt innan hon börjar gymnasiet.

I sommar har det blivit lite tunnsått med utflykter och resor för oss alla. Vi har flyttat till nytt hus i ny kommun och har helt enkelt haft fullt upp med annat. Men vi var ju iväg på långresa i vintras hela familjen (tre månader i Thailand) så man ska väl inte klaga iofs ;-)

Hanna var med en kompis i Köpenhamn ett par dagar, men annars har hon bara hängt i stan hela sitt sommarlov. Och det kan ju vara kul att komma iväg bara hon och jag tillsammans, utan att man och småsyskon är med också. Och vi har så mysigt ihop, när vi gör något själva. På torsdag nästa vecka åker vi. Det blir kryssning i två dygn till Kiel, och massa god mat och shopping. Det ska bli kul, jag ser fram emot det mycket.

20130810-152751.jpg

Resa tur och retur med Stena Line till Kiel i Tyskland, kostar just nu ca 1900 kronor för två personer. Då ingår tvåbäddshytt och frukost för två dygn.

Kommentera

