Buzzador / Häagen-Dazs glass : Salted caramel


20130711-001308.jpg

Glassen hittad! Som jag har letat. Flera butiker i området har inte haft just smaken ”Salted caramel” utan andra smaker från Häagen Dazs, och några har inte ens haft det rätta märket. Men idag upptäckte jag till min stora glädje att mina vanliga matbutik här hemma hade fått in den. Den har inte funnits där tidigare. Så det kom två förpackningar med mig hem idag – och helt gratis var de också – eftersom jag är en Buzzador!

Är du inte medlem hos Buzzador ännu, så tycker jag att du ska bli det. Man får testa allt möjligt kul, från glass och leksaker till hudvård och tandkräm.

20130711-002027.jpg

Mitt första intryck av Häagen Dazs nya glass ”Salted caramel” är att förpackningarna i märket är så lika varandra, oavsett smak. Det är väldigt lätt att ta fel vid glassdisken. Alla är runda, brunröda/vita och all text ser ut att vara densamma. Bilden som visar vad glassförpackningen innehåller är också lik andra smaker i märket, åtminstone till färgerna. Borde göras en tydligare skillnad på dem, tycker jag.
Sedan namnet, det är lurigt. Det är inte lätt för ett yngre barn att säga, och definitivt inte lätt att skriva namnet heller och stava rätt – ens för en vuxen. Jag har ingen aning vad namnet betyder men hoppas det är något riktigt bra, annars kunde väl företaget valt något väldigt mycket lättare. Något mer internationellt gångbart. En förkortning av namnet kanske, eller bara HD helt enkelt.

Jag har nu även provsmakat glassen och tycker att den är riktigt god. En krämig gräddglass med knapriga bitar av caramel och salt. Bra kombination faktiskt. Passar ihop. Det är inte min favoritsort, men den var väldigt god ändå. Tänkte bjuda familj och vänner att smaka också framöver. Får se vad de tycker om den. Gissar att min man blir glad då, han gillar godsaker med salt. Exempelvis saltad choklad.

Kommentera

