Garnier / Olia hårfärg


20130609-234659.jpg

Färgar du håret hemma ibland? Det gör jag. Jag har väldigt mörkblont hår vid rötterna men väldigt ljusblont i topparna. Det gillar jag inte. Så ibland köper jag ett hårfärgningspaket och fixar själv. Det är dock svårt att hitta en bra hårfärg som inte blir gulaktig när man är blond. Har testat massa olika produkter genom åren och vissa har till och med gett mig orange hår. Det har sedan blekts bort av sig självt men jag avskyr när det händer. Några gånger har jag fått använda silverschampo för att få bort det gula, men det har inte alltid haft så bra effekt.
Men nu – nu så har jag hittat min nya favoritfärgningsprodukt! Och det är Garniers ”Olia” utan ammoniak. Den fungerar jättebra på mig. Inga gula toner och resultat blir jämnt. Och inga små grå hår syns heller. Kan verkligen rekommendera denna hårfärgningsprodukt till er som också är ljus/mellanblonda. Jag har tidigare använt nummer 9 (Light blond) men skall nu testa nummer 10 (Very light blond). Tror det är den ljusaste nyansen som finns i märket.

20130609-235629.jpg

Kommentera

