ESC 2013 / Mina favoriter


 

img
Eurovision Song Constest 2013 i Malmö. Naturligtvis hejade jag på vår egen Robin Stjernberg och låten ”You”, som det förvånansvärt nog inte gick så bra för i tävlingen. Tror att de som röstade helt enkelt inte ville ge sina höga poäng till värdlandet, vilket skulle kunna leda till att vi kunde ha vunnit två år i rad ;-)
Robin har en fantastisk och skön röst och jag ryser varje gång jag hör honom sjunga. Helt klart en av de starkaste bidragen i årets tävling. Skall nog köpa hans CD när den kommer ut så småningom.

Mina andra personliga favoriter i årets ESC var Danmark (som vann), Norge och Ukraina.

esc
Robin Stjernberg med låten ”You” för Sverige.
Länk till youtube-klipp.

Emmelie De Forest med låten ”Only teardrops” för Danmark (årets vinnare).
Länk till youtube-klipp.

Margaret Berger med låten ”I feed you my love” för Norge.
Länk till youtube-klipp.

Zlata Ognevich med låten ”Gravity” för Ukraina.
Länk till youtube-klipp.

Kommentera

