Bloggen återuppstår


img
Jag är tillbaka. Ja, vad ska man säga. Det är rätt mycket annat i livet som man fokuserat på, därav min långa bloggpaus. Det var ca 10 månader sedan jag skrev här, men jag har faktiskt saknat det många gånger. Det är dock inte alltid man har tid för sådant när man har en liten bebis att pyssla om. Men nu börjar hon bli stor och hon sover gott några gånger per dag ännu, så det ger ju mig en chans att hänga lite här ibland :-)

Mycket har hänt på dessa tio månader. Vi spenderade tre helt fantastiska månader i Thailand under den kallaste äckligaste tiden på året i Sverige. Och jag är numera gift. Jajamensan, det blev ett underbart fint strandbröllop utomlands. Mannen friade en vecka före resan. Bröllopsdagen var 12-12-12, ett mycket bra datum som t.o.m. min käre man kan komma ihåg framöver ;-) Yngsta dottern har hunnit bli ett år och har lärt sig att gå sedan några månader. Så här är fullt upp numera, kan jag intyga. Snart börjar hon på dagis också. Vår bostadsrätt har sålts och vi har köpt hus. Flyttar i mitten av juni. Håller som bäst på att planera inredningen av en del rum. Kommer att bli en del inköp :-) Det är kul och jag ser fram emot att börja packa och komma iväg. Huset ligger i Lerums kommun, så vi flyttar alltså ifrån vårt kära Göteborg. Men vi har ju nära ändå, tack vare bra pendlingsmöjligheter och bil såklart. Äldsta dottern börjar gymnasiet till hösten, hon kommer att gå på Hvitfeldtska i Göteborg. Spännande. Själv är jag mammaledig ett bra tag till, otroligt skönt.

thailand

Kommentera

