Ikea / Vaser

2012/06/12


De här läckra vaserna finns faktiskt hos Ikea och kostar endast 49, 79 och 99 kronor. (De bär namnet ”Salong” där.)

Bokgömmor

2012/06/12


Svarta bokaskar med blom-motiv. Två olika storlekar. Passar fint att förvara mobiltelefonladdare, nycklar eller smycken m.m. Samma motiv visas på både fram och baksida. Trästomme med guldfärgade kanter och insida klädd i mörkbrunt tyg. Finns hos Trend 4 you. Vill verkligen ha dessa två. Skulle passa fint på skrivbordet i vårt lilla ”bibliotek”.



Sia home / Vaser

2012/06/12


Perfekta vaser för enstaka blommor eller gröna kvistar. Kommer från Sia home.


Gammaldags parfymflaska

2012/06/12


Så söt parfymflaska med pump, från Lisbeth Dahl. Rymmer 90ml väldoft. Såg den hos Gårdsromantik. Finns med rosa eller genomskinligt glas.


Operation viktminskning

2012/06/12


Nä, nu är jag vansinnigt trött på att inte kunna ha mina kläder jag bar innan jag blev gravid! Orkar liksom inte köpa en helt ny garderob med plagg som skall passa nu igen. Jag har ju hur mycket kläder som helst – och det är tragiskt att man knappt får på sig några längre. (Använder fortfarande alla mina mamma-byxor t.ex.)

Innan jag blev gravid vägde jag 63 kg. (Jag hade gått upp lite innan.) När jag var höggravid vägde jag plötsligt 93 – alltså lade jag på mig exakt 30 kg under nio månader. Det är rätt så mycket det! Normalt kanske man ska gå upp ca 15 kg, men med båda mina flickor har jag gått upp mer än 25 kg. Ja – jag gillar god mat helt enkelt – och en hel del jag stoppade i mig var även för att minska illamåendet jag hade.

När lilla Emma föddes för två månader sedan gick jag direkt ner 8 kg, och sedan ytterligare 7 kg. Nu verkar jag dock ligga
kvar stadigt på 79. Och det är jag verkligen inte alls nöjd med. Så nu skall jag börja med diet igen! Det blir Nutrilett’s soppor och smoothies framöver, för min del. Och frukt och bär såklart. Skall inhandla allt sådant nu till helgen, är planen.

Vet inte hur länge jag orkar köra på min diet. Kanske blir det en månad? (Senast pallade jag 14 dagar innan jag lade ner projektet.) Jag vill åtminstone försöka gå ner 9-10 kg. Det hade varit så himla skönt.