Medelålderskris?



Mina fötter är fortfarande rätt svullna efter allt vatten man haft i kroppen under graviditeten. Har nog en till två storlekar större än normalt. Och magen är ännu så pass svullen att jag fortfarande använder mammabyxor. Man ska ju inte tro att man återgår till sin normala storlek och kroppsbyggnad direkt efter förlossningen inte..;-) Nu har det gått en månad liksom och jag har lyckats gå ner 13 kg av de 30 jag gick upp. Så det är en bra bit kvar.

I alla fall så behövde jag akut köpa ett par nya skor häromdagen. Jag upptäckte att alla mina gamla vårskor var på tok för tajta för mina svullna fötter just nu, vilket bara resulterade i att jag haltade fram när jag använde dem. De första skorna jag kom att tänka på att köpa var alltså ett par Converse! Varför vet jag inte. Det var ju typ 20 år sedan man hade ett par Converse senast – haha. Är det en medelålderskris, måntro? Att jag måste skaffa samma typ av skor som min tonårsdotter har?..;-) Men som jag minns det var de rätt sköna, luftiga och klämde aldrig. Så jag köpte ett par svarta igår och är hur som helst väldigt nöjd med dem.

One Response to Medelålderskris?

  1. Em skriver:

    Ääh ;) kris å kris…Converse är slappa å sköna för dina fossingar :)

Kommentera

