Vecka 41 + 2 idag…



Går fortfarande på övertid nu alltså. Det är verkligen segt. Jag har dock fått en tid på Östra sjukhuset den 5 april – om inte förlossningen kommer igång av sig självt innan dess. Där på sjukhuset kommer man då att göra en gyn.undersökning och ett ultraljud som förhoppningsvis leder till att de vill sätta igång förlossningen åt mig. En igångsättning görs kanske redan dagen efter, om barnet anses färdigvuxet.

Visst, jag har en del värkar. men de är oregelbundna med ca 20-30 minuters mellanrum och alltid på kväll- och nattetid. På dagarna har de upphört helt, med vissa enstaka undantag. Så jag kanske helt enkelt snällt för vänta tills det där sjukhusbesöket.

Jag är med i diverse vänta-barn-grupper på Facebook bl.a. och var och varannan kotte med samma beräknade förlossningsdatum jag själv hade (21 mars) har redan fått sina bebisar nu. En efter en har ploppat ut de senaste dagarna. Fuskigt! Känns som att det bara är jag kvar nu.


Söta nappar från H&M.

One Response to Vecka 41 + 2 idag…

  1. Hanna skriver:

    Din bebis vill helt enkelt vänta tills april. Ska vi säga att vräkning den andra passar? ;)

Kommentera

