Vecka 40 + 1 idag…



…så nu går jag på övertid. Bara väntar. Väldigt tråkigt. När ska hon komma ut egentligen? Det kan ju ta nästan 14 dagar till, om hon envisas med att vilja vara kvar därinne. Kan iofs förstå henne – det serveras mycket gott genom navelsträngen till henne nu. Mamma gillar ju godsaker..;-)

Efter 14 dagars övertid får man en tid på sjukhuset för igångsättning, så längre tid än så lär det ju inte gå i alla fall. I vårt fall skulle det datumet bli i början av april. Men jag hoppas på att det sätter igång av sig självt innan dess, såklart.

Med min första dotter gick jag över tiden med bara tre dagar. Men jag hade mycket känningar dagen före. Just nu känner jag bara någon enstaka mensvärk – och då är det med flera timmars mellanrum. Segt.

One Response to Vecka 40 + 1 idag…

  1. Hanna skriver:

    Jaså? Är det ändrat till 14 dagar nu? Där ser man :) Skönt! Gick över 19 med Gustav men bara fem med Sigrid :) Lycka till!

Kommentera

