Nä, ingen bebis än…



Trodde det var dags redan i torsdags, då jag hade en del förvärkar som kom och gick lite oregelbundet under dagen. Det var även det datum (15 mars) som var satt som beräknad födsel ifrån början. Men icke. Inget mer hände efter det.

Och det där datumet flyttades ju fram efter ett av våra ultraljud, till den 21 mars istället. Snart närmar vi oss även det datumet. Bara fyra dagar kvar nu. Så när som helst kan det ju vara dags, man vet aldrig hur snabbt det kan komma igång. Det är lite läskigt att inte veta. Varje kväll när jag lägger mig tänker jag ”imorgon kanske jag blivit mamma igen”, och varje morgon vaknar jag och är lite småbesviken över att det inte värker något i magen alls ännu.

Min barnmorska sa senast att det var rätt vanligt att gå över tiden även om det här blir mitt andra barn. Det hade jag faktiskt ingen aning om innan. Trodde bara sånt hörde till förstagångsfödslar. Så i så fall kan det ju dröja upp till 14 dagar till – något jag inte alls skulle tycka vore så kul. Är ju redan supertrött på att vänta.

I alla fall – om det skulle vara så att jag plötsligt inte skriver något här på bloggen på ett litet tag – så förstår ni varför. Då befinner jag mig förhoppningsvis på BB..:-)

One Response to Nä, ingen bebis än…

  1. Hanna skriver:

    Tycker du ska föda idag, den 18 mars. Himla bra födelsedag måste jag säga XD

Kommentera

