Explosion i centrum



Idag blev jag abrupt uppväckt av både vänner och kollegor från jobbet. De ringde och sms’ade mig. Tydligen har det tidigt imorse skett någon typ av explosion (bomb?) i fastigheten alldeles intill min arbetsplats. Tryckvägen hade varit så kraftig att alla fönster på de intilliggande husen blåsts ut totalt, och nu är hela innersta centrum avspärrat av poliser. Mina kollegor satt på ett fik i stan och väntade på att få besked om de fick lov att gå förbi spärrarna, men troligtvis får de åka hemåt igen. Uppröjandet och utredningen kommer nog att ta en hel del av dagen.

Så idag kan jag inte annat än undra hur det ser ut på min arbetsplats. Mina fönster på kontoret vetter precis mot Gamleport, det är bara ett par meter emellan huskropparna. Läskigt! Det hade ju faktiskt kunnat ske dagtid, då folk skulle kunnat komma till skada. Det var väldigt skönt att höra att alla från jobbet mådde fint i alla fall.

Min plan för dagen var annars att åka in till stan och shoppa lite, men nu får det bli att åka till Frölunda torg istället. Lika bra att undvika centrum just nu.


Foto från gp.se

One Response to Explosion i centrum

  1. Emma skriver:

    Men va hemskt, vilken tuuur att ingen kom till skada!

Kommentera

