Gravidmassage idag



Idag fick jag en fantastiskt skön massage av Charlotte på Cram Hälsa & friskvård. Hon har i sin egen lokal i Mölnlycke inriktat sig på gravidmassage. Hon hade en special-massagebänk med ett stort hål på mitten där min mage placerades, vilket gjorde att jag kunde ligga på framsidan under hela behandlingen. Otroligt skönt att bara kunna göra det, tycker jag. På magen är min favorit-sovställning och så har man ju inte kunnat ligga på ett bra tag nu. Hon tog hand om min rygg, axlar, nacke, överarmar, vader, fötter samt säte. Hon var lagom hårdhänt så det kändes bra, och var inte för mesig med händerna som många andra massörer kan vara.

Så här efter massagen känner jag mig mycket starkare, smidigare och som att jag bär på mycket mindre vatten i kroppen. Varför har man inte gått och gjort det här tidigare, frågar jag mig själv. Skulle gärna göra om det, men det finns nog inte någon tid till det innan det är dags att föda. Hur som helst rekommenderar jag varmt Charlotte’s gravidmassage, som även finns representerad på Magplasket‘s hemsida.

Kommentera

