Magen i vecka 38



Inte långt kvar. Nu startar vecka 38 av min graviditet. Och det kan ju faktiskt sätta igång när som helst. Bebisen skall vara fullt utvecklad därinne nu och skulle värkarbetet starta så är det ingen som kommer att stoppa den.

Sedan ca 14 dagar tillbaka har jag känt en viss skillnad i kroppen. Är mycket tyngre, känns ungefär som att jag bär på en stor tegelsten mellan benen faktiskt. Allt trycker på neråt. Ibland får man stanna upp när man rör på sig, för då låser allt sig och hela bäckenet blir stelt. Känner även av att bäckenet luckrar upp sig mer och mer nu, speciellt kring ljumskarna. Är också väldigt mycket tröttare nu igen, liksom helt matt. Sover dåligt på nätterna, vänder och vrider mig.

Annars verkar allt fortskrida som det skall. Mina värden är mycket bra hos barnmorskan varje gång och bebisens huvud är fixerat neråt och klar inför förlossning. Nu är det bara att vänta och se. Synd bara att det är så jäkla tråkigt att vänta!


Min bebis är därinne :-)

3 Responses to Magen i vecka 38

  1. Hanna skriver:

    Den här bilden är verkligen superfin!

  2. Emma skriver:

    Önskar dej all lycka till! Härligt med gravidmassagen du var på :D kan tänka mej att det var väl behövligt! Måste varit helt underbart med avslappning för dej som är så långt gången nu!

  3. Ankie skriver:

    Tack, snälla du :-)

Kommentera

