Mammaledig!



Har jobbat min sista arbetsdag idag, på ett bra tag. Nu är jag mammaledig! Och skall vara ledig fram tills bebisen behagar kika ut om ca en månad – och fram tills mars 2013. Känns både urskönt och lite sorgligt på samma gång.

Skönt – för att det börjar bli riktigt jobbigt att överhuvudtaget gå långt och anstränga sig när man har en så stor mage i vägen. Och dessutom har jag grymt svårt att sova på nätterna vilket gör att man är vansinnigt trött hela tiden. Det kommer säkerligen att kännas extra gott imorgon bitti, när ingen väckarklocka ringer.

Sorgligt – för att det är tufft att skiljas från jobb och arbetskamrater. Jag har ju varit på mitt jobb i 11 år nu. Mina sysslor där tillhör ju liksom en stor del av mitt liv sedan länge. Jag älskar mitt jobb och vet att jag är riktigt bra på det. Och mina kollegor på jobbet är så fina. Kommer att sakna dem nu när jag kommer att gå hemma och vara lite rastlös. Å andra sidan har jag ju inte slutat där för gott – jag kommer ju tillbaka dit såsmåningom..;-) Och vi kommer att träffas lite då och då i alla fall under min ledighet framöver, hoppas jag.

Nä, nu skall jag bara njuta av min egna tid! Passa på att vila mycket och ta hand om mig själv. Samt förbereda för vår nya familjemedlem som snart skall komma..:-)

2 Responses to Mammaledig!

  1. Emma skriver:

    Passa på att njuta nu! Vila upp dej. Vad jobbar du med? Härligt att trivas så bra med jobbet & arbetskamraterna! Du får gå dit och hälsa på när liten har kommit ut.

  2. Ankie skriver:

    Tack, det ska jag göra!:-) Jag arbetar som admin på ett tidningsförlag här i Göteborg.

Kommentera

