Föräldrautbildning



Ikväll skall jag och min sambo på en första kurs genom min mödravårdscentral. En förlossningsförberedande föräldrautbildning. Det kommer bli två tillfällen till framöver.

Jag har ju visserligen genomgått en förlossning redan för 14 år sedan när jag fick min dotter Hanna, men min sambo är inte hennes pappa så det blir desto mer lärorikt för honom. Han har ju aldrig varit med om någon förlossing tidigare. Så jag följer mest med ikväll som sällskap, tror jag kan det mesta man behöver veta redan..;-)

Annars är jag i vecka 33 nu. Bara ynka 7 veckor kvar. Puh.

Kommentera

