Packa BB-väska



Okej, det är ett par veckor kvar tills beräknad förlossning, men saker och ting kan gå fort på slutet och jag gillar att vara väl förberedd. Så nu skriver jag en checklista här, på vad jag behöver ha med mig till BB när det är dags.

För mig:
♥ Digitalkamera
♥ Mobiltelefon och laddare
♥ Snacks och dryck som kan ge energi
♥ Tidningar eller bok att läsa
♥ Lotion för massage
♥ Hårsnoddar och hårborste
♥ Amningsbehå och underkläder
♥ Amningsinlägg
♥ Hygienprylar
♥ Ombyteskläder att åka hem i

Saker (inte nödvändiga) som finns på sjukhuset
men som man
kanske föredrar att ta med sig själv:
♥ Morgonrock
♥ Nattlinne
♥ Duschcreme (för sjukhusets doftar inget gott)
♥ Bindor
♥ Tvättservietter
♥ Blöjor till bebisen

Övrigt:
♥ MVC-journal och förlossningsönskemål
♥ ID-kort
♥ Pengar till kioskbesök och p-plats
♥ Bilbarnstol monterad i bilen för hemresan

För bebisen:
♥ Några bodys och strumpor att ha på sjukhuset
♥ Mysfilt
♥ Kläder att åka hem i
♥ Overall och mössa att åka hem i

Kommentera

