The Babyowner’s manual

2012/01/15


Bra och rolig present till alla blivande teknik- och/eller data-nördpappor därute. Innehåller instruktioner såsom installation, felsökningsschema och teknisk manual m.m. Äntligen en bli-förälder-bok som även nördar kan förstå sig på..;-) Köpte en till min egen kära sambo i julas. Blev väldigt uppskattad. Finns på engelska hos Bokus.

Halvtid

2012/01/15


Imorgon (måndag) börjar jag jobba halvtid. Helt underbart! Blir lite flexande, bara jag jobbar 4 timmar per dag så blir chefen nöjd. Jag har lärt ju upp världens bästa vikarie under ungefär en månad nu, och jag vet att hon kommer att greja det mesta på arbetsplatsen hur fint som helst. Känns skönt!


Hjärtat i halsgropen

2012/01/15


Gulligt choker-halsband från coola Betsey Johnson. Med hjärta och blå droppar. För ca 1.300 SEK kan det bli ditt.


Rosa & brunt

2012/01/15


Romantiska outfit-tips i varma rosa & bruna toner. Lite kul att fixa med mode-kollage här på bloggen igen. Inköpsställen finns angivet under varje bild.


Väska med blommor från Forever new. Blus med rosett från Browns fashion. Valentino-parfym från Sephora. Ralph Lauren-jacka och kjol, båda från Stylebop. Ballerinaskor med rosetter från japanska HFM. Skinnhandskar från Forzieri.


Armani-topp i satin från Profile Brighton. Stor ring från Debenhams. Volangkofta från Dorothy Perkins. Guess-stövlar från Heels. Vit volangkjol från Stylebop. Rachel Zoe-klänning med rosett från My Theresa. Väska från Forzieri.