Bebisgrejer



Här skall vår kommande bebis sova och skötas. Både säng och skötbord är på plats sedan ett tag i vårt hem. Gott att ha lite färdigt redan.


Spjälsäng med sänghimmel och allt bebisen kan behöva där, inklusive snuttefilt, mjukisdjur, nattlampa och värmande  fårskinnsfäll.


Skötplats för bebisen. Jag tror vi har köpt in precis allt vi kan behöva här. I de runda förvaringslådorna finns nappar, hygienprylar, nagelsax, borste, salvor, puder, servietter, badtermometer, blöjor, och massa annat smått. Det är bra att ha erfarenhet av bebisar sedan tidigare – nu vet man ju exakt vad man behöver..:-) Overallen på skötbordet är inköpt på H&M. Kunde inte motstå att köpa den då den är sydd med öron och svans som på en liten björn.

3 Responses to Bebisgrejer

  1. Jennifer skriver:

    Hejhej!

    Vilket fint rum :)
    Jag undrar var du har köpt sänghimmeln?
    Den är super fin! Tack för svar.

  2. Ankie skriver:

    Hej och tack! :-)
    Jo, själva sänghimmelstativet köptes i en lokal barnbutik här i Göteborg som heter Storken. Den finns dock att köpa online hos många andra ställen på nätet, exempelvis hos Babyland (babyland.se) Den kostar ett par hundralappar.
    Ifrån början köptes det även en färdigsydd sänghimmel (själva tyget) i samma lokala barnbutik jag nämnde ovan, men när vi kom hem och packade upp den var det absolut inget särskilt med den och vi vart lite missnöjda eftersom den kostade lite över 500-lappen men såg tråkig ut. Den var helt i vitt bomullstyg utan vare sig spets, volanger, brodyr eller någon annan fin detalj. Så den lämnades faktiskt tillbaka till butiken dagen efter. Istället köpte jag färdiga gardinlängder i tyll från Ikea (ikea.se), som jag kapade av till rätt storlek. Superbilligt blev det. Kostade 39 kronor för båda längderna :-) Till sist köpte jag i en sybehörsaffär ett brett vitt sidenband som jag knöt vid öppningen högst upp. Thats it!

  3. Jennifer skriver:

    Tack så mkt för ett bra svar :)
    Jag har letat och tittat på så många men precis som du säger blir man besviken att materialet och kvaliten inte håller för ett högt pris.
    Har också bestämt mig att sy egen gardin men skall nu titta efter dessa färdigsydda :)
    Tusen tack.

Kommentera

