Älskar att diska



Om man nu kan säga att jag har en typ av fetisch – så är det nog att diska. Kan inte förstå att andra tycker det är så jobbigt. Själv tycker jag att det är avkopplande. Man står där vid diskbänken och sjunger eller funderar för sig själv en stund. Väldigt skönt ju.

När vi flyttade till den här lägenheten fanns det redan en diskmaskin – som jag var lite skeptisk till i början. Men när man väl använt den ett tag tyckte jag ju att den trots allt är rätt praktisk att ha när tiden inte räcker till att diska allt förhand. Så numera diskar vi såklart bara kastruller, knivar, skärbrädor, formar och pannor manuellt.

Häromveckan köpte jag en extremt kitschig diskborste. Den har formen av en gul solros. Och så fort jag ser den blir jag på gott humör och får lust att diska lite..;-)

Kommentera

