Planera föräldraledighet



Jag och min sambo har planerat föräldraledighet under 2012/2013 och så här kommer det att bli för oss framöver.

Min mammaledighet
16/1 till 15/2 år 2012 är jag ledig 50%
(jobbar 4 timmar, fem dagar i veckan)
16/2 år 2012 till 15/3 år 2013 är jag ledig 100%

Jag tar alltså ut full ledighet redan en månad före beräknad födsel (som är någon gång mellan 15/3 till 21/3 år 2012.) Skall bli mycket skönt att få vara hemma och ta det lugnt ett tag för mig själv, bara småpyssla och förbereda lite och så. Blogga en del kanske..;-)

Sedan är det min kära sambos tur att ta vid när jag börjar arbeta igen. Klart att pappor också skall få vara hemma med sitt barn litegrann.

Min sambos pappaledighet
16/3 till 1/10 år 2013 är han ledig 100%

Så totalt är någon av oss hemma tills knodden är ca 18 månader gammal. Det känns rätt okej att börja med dagis vid den åldern, tycker vi båda två. Det är ju inte roligt om hon är för liten liksom.

Kommentera

