Gravidbola



En annan sak jag önskade mig i julklapp i år var en gravidbola. Vad är då en gravidbola? Jo, det är ett speciellt smycke som man bär i en kedja långt ner på magen. Inuti gravidbolan sitter ett litet klockspel som ger ifrån sig ett lätt rogivande ljud när man rör på sig. Efter födseln kan babyn känna igen ljudet av bolan och känna den trygghet som upplevdes i fosterstadiet. Bolor bars ursprungligen av gravida kvinnor i Mexico.

De flesta bolor är helt runda och rätt trista, upptäckte jag när jag surfade runt och letade ett tag före jul. Men hos Mom2Mom fann jag tillslut en snyggare variant, formad som ett stort guldhjärta med gravyr på. Och eftersom jag har världens bästa sambo fick jag såklart ett sådant hjärta i present.


Isabel Adrian har designat en exklusiv och unik gravidbola med graveringen ”Love by Isabel”.

Kommentera

