Helgens planer / v.23



Några planer inför den kommande helgen.

Fredag
AW med några av mina kollegor. Kanske blir vi 6-7 personer. Skall bli trevligt. Det är det alltid.

Lördag
Vi skall äntligen åka på vår ballongflygtur! Köpte ju det i present till min sambo när han fyllde år senast.

Jag är pirrig i magen inför detta. Jag har blivit lite höjdrädd de senaste åren, så det känns lite jobbigt. Har drömt en massa konstiga drömmar sedan vi bokade in det här datumet. T.ex. att en fågel flyger in i vår ballong och det blir ett stort hål i tyget, att jag har en lång sjal på mig som fladdrar och råkar komma nära den brinnande flamman i mitten vilket gör att hela ballongen fattar eld, och att vi har med oss en jättetjock man ombord som gör attrepet gpå en sida går av och hela korgen kantrar. Hahaha. Nä, det blir nog inte så farligt. Allt går nog bra.

Man flyger i ca 3-4 timmar och man får vara med och förbereda ballongen före avfärd. Man flyger på kvällstid, men nu är det ju ljust ute vid 19-tiden så man lär ju se allt fint ändå. Färden går över Göteborgs innerstad. Om jag inte är helt tagen av utsikten skall jag ta en del foton däruppifrån och visa här senare. Efter genomförd flygning serveras det champagne.

Det enda som kan äventyra att flygningen inte blir av är om det blåser för mycket – då ställs det hela in och man får boka in ett nytt datum. så nu håller jag tummarna att det inte kommer att vara för mycket vind. Eller regn, för den delen. Det är ju alltid trevligare med solsken.

Söndag
Slapp dag, har inga planer. Och det är jätteskönt.

Kommentera

