Nu blir det diet igen



Från och med idag och ca 14 dagar framöver blir det diet för mig igen. Inte för att jag har gått upp lika mycket som jag gick ner förra gången jag körde diet, utan för att jag vill vara säker på att mina nyinköpta bikinis och baddräkter passar bra – utan alltför mycket fluff-fluff runtomkring..;-) Jag är ju fortfarande inte tjock eller överviktig på något sätt (om man räknar BMI) men jag har varit nättare förr. På den tiden när byxorna inte behövdes knäppas upp efter en måltid, då tröjorna inte hade små valkar och tuttarna inte kunde hoppa ur BH’n..;-) Vill gärna tillbaka dit igen. Samtidigt tyckte jag att magen fungerade bättre och att jag var lite piggare. Skadar väl inte med en ordentlig utrensning av kroppen ibland.

Har förberett hemma och köpt på mig en del produkter från Nutrilett som jag skall använda. Det blev inte ett Quick-start-paket den här gången. Tyckte att en del av sakerna som ingick i det paketet inte var så goda och man tröttnade snabbt på samma hela tiden. Tomat-pastan var vedervärdig t.ex. Så jag valde istället själv ut några olika förpackningar jag tyckte verkade goda från hälsokostbutiken.

♥ Quick Weightloss Blueberry Shake (frukost)
♥ Quick Weightloss Creamy Chicken Soup (middag)
♥ Quick Weightloss Creamy Vegetable Soup (middag – att variera med)
♥ Hunger Control Premium Dark Chocolate Bar (lunch)
♥ Hunger Control Smoothie Nordic Berries (lunch – att variera med)

Har även kvar lite buljonger och desserter sedan tidigare, att ha till lunch, kvällsmål eller som något lite extra. Sedan kommer jag inte att vara helt stenhård, utan tillsätta exempelvis en hel del frukt och grönsaker (banan, druvor, blåbär, jordgubbar och morot) plus lite annat inte helt onyttigt, utöver Nutrilett-varorna. Tänker även tillåta lite fusk då och då. Det måste man..;-)

Kommentera

