Helgens planer / v.19



Hela veckan har vädret varit underbart här i Göteborg! Trots en och annan förutsedd regndoppe, har solen lyckats komma fram igen. Förra helgen tog jag och min älskling en långpromenad genom stan, åt lunch utomhus och en kall öl till. Åt glass på en av cafébåtarna i hamnen och åkte Göteborgshjulet. Hann även med lite shopping åt min sambo. Det var en mycket bra dag..:-)

För övrigt är jag extremt pank just nu. Det var längesedan man hade så här lite pengar att leva för under en månad. Det beror i alla fall på att jag var sjuk flera dagar förra månaden och fick avdrag på lönen, plus att jag har betalat in den större delen av resan till Bali och Singapore i sommar nu. Hotell för 20 dagar och flyg går på över 15.000 bara för mig själv. Mycket pengar blir det. Gah. Så jag kommer att räkna ner dagarna till nästa löning nu, då blir det bra igen.

Den här helgen skall vi på 40-årsfest nere i Lund. En gammal studiekompis till min sambo som fyller år. Vi har bokat hotell och tågresa. Skall bli kul att se Lund, där har man inte varit överdrivet mycket.

Tar därför en superkort bloggpaus under tiden vi är borta, så ses vi igen här på måndag. Hoppas att er helg blir fin!


Åkte ”Göteborgshjulet” förra helgen.

Kommentera

