Vinprovning



Jag var på vinprovning i lördags. På Hotell Tylösand. Det var lite småroligt. Har iofs varit på både champagne- och vinprovningar tidigare, så det var inte helt okänt för mig. Förr gillade jag bara vitt vin och höll mig så långt bort som möjligt från röda viner, men sedan några år tillbaka är det helt tvärtom faktiskt. Jag älskar rött – och kanske speciellt italienska sorter. Men de här från Kalifornien var iofs inte så dumma de heller.

Vi fick prova fyra olika viner från området Lodi i Kalifornien. Ett vitt och tre röda. Väldigt fylliga och smakrika allihop.  Vinproducenterna Michael & David är dock kanske mest kända här i Sverige för sin försäljningssuccé ”7 deadly Zins” (nr 6690) hos Systembolaget. En flaska kostar ca 115 kronor. Den rekommenderas verkligen till någon god köttbit.

Kommentera

