Schäslong



Jag älskar sådana där liggfåtöljer som jag aldrig vet vad de egentligen heter. Divan kanske? På engelska heter möbeln chaise lounge och då får man väl anta att den på svenska är en schäslong? Om man söker på nätet hittar man i alla fall jättefina, som jag någon gång skulle kunna tänka mig att införskaffa hem. Skulle passa bra vid en öppen brasa, nära bokhyllorna. Här är några av de jag hittat. Kan inte bestämma mig för om jag gillar den klassiska baroque-stilen eller den moderna stilen bäst. Beror väl iofs på den övriga inredningen i rummet.







2 Responses to Schäslong

  1. Linnea skriver:

    Vilken hemsida hittade du den guldiga antika schäslongen på? Svara gärna som email. // Linnea

  2. Ankie skriver:

    Hej, Linnea – och god jul på dig :-)
    Tyvärr minns jag ej vilken webbsida jag fann just den bilden med schäslongen på. Inlägget skrevs nämligen i januari 2010, så det är ett bra tag sedan. Antar att jag bara sökte på ”schäslong” i googles bild-sök.

Kommentera

