Inreda online

2009/11/14


Hos Åhléns kan man skaffa sin egen virtuella lägenhet som man får inreda helt själv. Något begränsat utbud kan man tycka, för det är bara varor som säljs hos Åhléns man kan använda. Men rätt kul ändå. Så här ser det ut hittills i ”min” lilla bostad. Återstår bara att inreda ett badrum.


Sovrummet.


Vardagsrummet.


Köket.

Recension / Paranormal activity

2009/11/14

img
Ett ungt par misstänker att deras hus är hemsökt och för att skaffa bevis spelar de in vad som egentligen händer när de sover övervakade av en kamera. Lågbudgetfilm inspelad på skakig videokamera och utan specialeffekter. Storsuccé i USA och nu talas det redan om en efterföljare. Premiär i Sverige igår (fredag 13:e november) och jag och min sambo var där.

Förväntningarna var nog rätt stora ifrån början – med rykten att folk flytt biosalongerna och självaste Steven Spielberg som sagt att filmen i sig var hemsökt – man satt lite på spänn hela tiden, tycker jag. Man visste att det skulle hända en massa otäcka saker när paret gick och lade sig på natten, men inte exakt när. Vissa nätter hände inte något alls och man kunde slappna av igen. Vid andra tillfällen inträffade det plötsliga och det gick ett förskrämt sus genom publiken. Det var tur att jag hade min sambos hand att krama hårt. Emellanåt skrattade man också åt diverse roliga kommentarer och konversationer paret hade med varandra. Man kände igen sig själv, hur man reagerar i olika situationer i ett förhållande. Det lättade upp stämningen lite. Skådespelarna – helt okända – passade bra in i sina roller och kändes naturliga.

Jag hoppade särskilt till vid två tillfällen när det var extra läskigt. Kände att jag ofrivilligt tryckte mig bakåt i biofåtöljen och skrek rakt ut. Fast det var jag långt ifrån ensam om. Det var många som gjorde precis samma sak i salongen. Speciellt i slutet. Trevligt med en skräckfilm man faktiskt blir lite rädd av, det är många år sedan det kom ut en film som man blev det av.

Det här är definitivt en film man bör se på bio – inte på DVD på sin lilla TV hemma. Då försvinner förmodligen det mesta av upplevelsen. Så – gå nu och köp dina biljetter för nästa visning..;-) Den är värd att se. Och du – gå inte ensam..;-)

Premiär


Ändrad design

2009/11/14

img
Ni kanske har märkt att jag ändrat bilden längst upp på min blogg idag? Och ändrat till svart (som ju är min favoritfärg) på menyn till höger. Ska nog göra ytterligare ändringar på bakgrund, texter och annat med tiden. Jag började tröttna på min gamla blå/vita blogg och det såg lite konstigt tomt ut, högst upp. Jag ville ha en illustration som utstrålade lite glamour..;-)

Bilden jag använt högst upp är inköpt på en bildbyrå så  naturligtvis är det inte lagligt att kopiera den och använda den om du inte äger rättigheterna själv. Bara så att du vet..;-)

Ny design