Min test av JorgObé



Idag har jag testat ”den nya revolutionerande och unika ansiktsmasken” från danska hudvårdsmärket JorgObé, som nyligen kommit till Sverige. Fick hemskickat ett produktprov häromdagen och eftersom jag hört en del om den här masken – att den skulle ha gjort stor succé i Danmark – var det kul att äntligen få testa den.

Produktinformation
JorgObé är en peel-off-mask som blixtsnabbt skall rena huden från finnar och orenheter på ett ytterst effektivt sätt. Man lägger på ett jämntjockt lager med mask och väntar 20-25 minuter innan man drar bort den. Rekommendationen är att använda masken 1-2 ggr per vecka för att få ett riktigt bra resultat.

Applicering
Min första tanke när jag öppnat förpackningen var att produkten är mycket trögflytande och påminner starkt om tjära. Den är nämligen helt kolsvart. Tjära – ni vet sådant man lägger på hustak. Haha. När jag applicerade den på huden undrade jag även hur pass svårt det skulle bli att få bort efteråt. Mina fingrar blev nämligen rätt svarta efter appliceringen och jag fick gnugga som sjutton med varmt vatten och tvål länge, för att det skulle släppa helt.

Borttagning
Masken torkade som utlovat på 20 minuter. Den doftar inte mycket, möjligtvis lite som våtservietter. Sedan dök det upp ett litet problem när jag skulle dra bort den. Den släppte knappt från huden. Fick faktiskt lite panik en stund där. (Såg mig själv komma till jobbet imorgon helt svart i ansiktet…haha.) Jag gnuggade vid kanten på några ställen för att rulla masken och få ett bra grepp, men det var rätt lurigt alltså. Den satt stenhårt. Det tog mig nog minst 20-25 minuter bara att få bort alltsammans och få rent handfatet efteråt. Dessutom gjorde det super-ont i huden när man drog bort. Det lilla ansiktshåret man har försvann, kan jag säga. Och jag förstod nu varför den här masken sägs vara så unik – minsta lilla orenhet i porerna dras ju bort med masken som tas bort – ungefär som när man ska ta bort hår med vax.

Resultat
Efteråt är min hud ganska rosa. Men den känns superlen, ren och slät. Tror inte jag känt lika bra effekt efter andra ansiktsmasker. Fick bort en jäkla massa orenheter. Porerna ser betydligt mindre ut och är inte tilltäppta eller svarta. Handfatet blev som sagt helt svart efteråt. Jag fick gnugga ordentligt med en skurborste för att få bort resterna från masken där. Det var surt. Tror inte att jag kommer att fortsätta använda denna mask. Den gjorde helt enkelt för ont och var för bökig att använda, tyvärr.

Slutligen några tips till er som tänker testa den här produkten:
♥ Använd den ej om du har låg smärt-tröskel.
♥ Använd den ej om du har solbränna.
♥ Använd den ej om du har mycket ansiktsbehåring.

♥ Applicera den på mindre partier i ansiktet – typ på näsan, i pannan och på kinderna exempelvis. Jag gjorde misstaget att ta nästan i hela ansiktet – utom ögon, ögonbryn och mun – och fick problem med att få bort produkten från ställena som satt närmast härfäste och ögonbryn. Fick gnida och riva med nageln i värsta fall. Ajaj.

Här kan du beställa ett eget prov-kit av JorgObé, om du är nyfiken på den.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

